Урок - подорож "Роль птахів в природі та житті людини"

25.02.2016 22:54

                                                                      Урок - подорож

                                                                                                      "Роль птахів в

  природі та

житті людини"

                                              8 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель: Полюх

Аліна Василівна

 

 

Старозагорівська СЗШ

Урок 46

 

Тема : Роль птахів в екосистемах та їх значення для людини. Охорона птахів

Мета : Показати роль птахів у природі та значення в житті людини; поглибити знання учнів про охорону рідкісних і зникаючих видів; виховувати в учнів бережливе ставлення до природи.

Обладнання : Картинки із завданнями ; картинки із зображеннями пташок, підручник, зошит.

Хід уроку

 

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів .

1.   Написання біологічного диктанту .

1.     Тіло птаха вкрите...... (пір'ям).

2.           Передні кінцівки в птаха........ (крила).

3.           Їжа у птахів подрібнюється............ (м'язовим відділом шлунка).

4.     Яйце вкрите зверху......... (шкаралупою).

5.     Мішки, які є у птаха називаються............. (повітряними).

6.           Серце у птаха.............. (чотирикамерне).

7.     Виводкові птахи — це птахи...............

8.           Травна система птахів починається........... (дзьобом).

9.           Птаха, яка не висиджує своїх пташенят........ (зозуля).

10.Форма дзьоба затежтгть від............ (способу добування їжі).

Учні обмінюються зошитами і перевіряють роботи.

2.   Робота із картками.

III. Мотивація навчальної діяльності.

Чи можете   ви уявити своє життя без   співу птахів ?   а ліс безпташиного хору, без барабанного дробу дятла та скрекотання непосидючої

сороки, сумного кування зозулі, чи    мелодійних наспівів малинівок,

мухоловок......... У такому мовчазному лісі було б страшно і сумно. Люди

здавна спостерігали за співом і поведінкою птахів у тиху і холодну, ясну, сонячну і похмуру, дощову погоду. Звідси — прикмети.

Та й у боротьбі із шкідником саду в людини немає старанніших помічників ніж птахи. За добу птахи з'їдають скільки комах, скільки важать самі. Отже охороняти та приваблювати птахів слід упродовж всього року. Це ми детальніше розглянемо на уроці.

IV. Вивчення нового матеріалу.

Сьогодні ми помандруємо , з вами стежками науки орнітології і розглянемо дуже цікаву тему "Значення птахів в природі та житті людини. Охорона птахів". Але перш ніж вирушити в подорож, мандрівники обов'язково готуються до неї, визначають маршрут і вид транспорту. Ми теж не будемо відступати від правил. Протягом кількох уроків ми готувалися до цієї подорожі : вивчали біологічні особливості зовнішньої і внутрішньої будови, їх пристосованість до польоту. Спираючись на ваш життєвий досвід, будемо досліджувати — значення птахів у природі та житті людини та охорону птахів. Адже за птахами не спостерігати, не милуватись їхньою красою, не заслуховуватись мелодійним співом неможливо. А це ми вдячні пташкам за ту користь, яку вони нам приносять.

Що ж залишилося обрати транспорт, на якому ми будемо долати значну відстань, адже наука орнітологія — значна, велика і важка. Із сучасних засобів пересування ( автомобіль, автобус, потяг, літак) нам не підходить жоден, адже ви знаєте, що пташки дуже полохливий народ. Який не любить шуму двигунів, тоді ж не будемо забруднювати повітряний простір вихлопами газів. Вирушимо у подорож на крилах нашої уява. Допоможуть нам здійснити подорож три групи : 1-а група "Орнітологи", 2-а група "Науковці", 3-я група " Екологи".

 

 

 

 

Завдання для групи "Орнітологи":

 

1 .Визначення гніздування, перельотів та чисельність птахів. 2.3начення птахів в природі. 3.Значення птахів для людини.

 

 

Завдання для групи "Науковці".

 

 

1 .Чи існує пташине молоко?

2.Яка цінність яєць?

З.Яка цінність м'яса?

4.Чим корисний пташиний послід?

 

 

Завдання для групи "Екологи"

 

 

1.Способи приваблювання птахів. 2.Охорона птахів.

3.Червона книга України та птахи занесенні до неї.

 

V.     Узагальнення вивченого на уроці.

Перехресне опитування.

Гравець однієї команди підходить, бере руку того учасника .іншої команди, якому хоче задати запитання.

VI.   Підсумки уроку: Дорогі діти! Сьогодні ви дізналися, яку велику користь приносять птахи. А тепер підсумуємо і подивимося на дошку. (Вчите,
вивішує листочки на кожному з яких значення птахів.Тому птахів необхіді
охороняти і боротися з тим, хто стріляє в птахів з рогаток руйнує гніз;
Нашу подорож мені хочеться закінчити такими віршованими рядками:

У селі від людей недалеко,

На деревах під небом ясним,

Гнізда славно будують лелеки,

 

Світле щастя приносять у дім.

Поки жити планета ця буде,

Поки світ ще в полоні краси,

Бережіть птахів людоньки - люди,

Хай чарують нас їх голоси

Не стріляйте у лебедів білих,

Не вбивайте синичок малих,

Вони менші брати і несмілі.

Тож давайте полюбимо їх. Бережімо птахів, як і все живе на Землі. Нині природі загрожує небезпека внаслідок нерозумного втручання людини у святині природи. Тож мусимо берегти її. Від кожного з нас залежить, якою ми передамо землю своїм дітям, онукам, майбутнім поколінням. Тож бережімо природу, як берегли наші предки. VII. Д/3