«Різноманітність грибів. Поняття про нижчі гриби. Цвілеві гриби»

10.02.2016 20:00

 

Конспект уроку

 

«Різноманітність грибів. Поняття про нижчі гриби. Цвілеві гриби»

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

вчитель біології

ЗОШ І-ІІІ ст.

С.Старий Загорів

Полюх А.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                           Урок 52
Тема: Різноманітність грибів. Поняття про нижчі гриби. Цвілеві гриби.
Мета:
Ознайомити учнів з будовою нижчих грибів на прикладі мукора.
Обладнання: Таблиці, мікроскоп, лупа, мікропрепарат «цвіль мукора»,хліб з цвіллю.
                               Структура і зміст уроку
І.Організаційний етап.
ІІ.Мотивація навчальної діяльності
.
 1. Відгадування загадок.

Часу всі ми не марнуєм,-
По підручнику мандруєм.
Він секретів не тримає,-
Таємниці розкриває.

Для допитливих умів
Що сторінка море див!
Вивчим царства й види,
Відділи, роди, підвиди.
Не казкове тридесяте,
Не заморське тридев’яте,-
Щойно – хто і як зумів -
Царство ми вивчаємо……(грибів)
Тож тепер ви не баріться
І знаннями поділіться.
Те що треба в голівоньки вкладіть,
Бал високій заробіть.
Зрозуміли в чому суть
Що ж тоді рушаєм в путь.
ІІІ.Актуалізаія опорних знань учнів.
1.Відгадування загадок;
1. Як науку називаєм,
Ту, яка гриби вивчає? (Мікологія)
2.Замісила мама тісто -
Пироги ми будем істи
Смачні пишні та пухкі.
То ж чому вони такі? Завдяки дріжджам)
3.Серед лану золотого
Темні плями ловить око, -
Ніби в сажі колоски.
Це ж чому вони такі? ( від сажкових грибів)
4. За рахунок когось жить
Завжди любить…..(Паразит)
5.Після дощику в четвер
Ледве з дива я не вмер:
Дуже дивні кулі білі
Все моє подвір’я вкрили
А минуло кілька днів,-
Я на кулю наступив
Куля трісла й черевик
У брунатній хмарі зник.
Діти що це? (Дощовик)
2.Графічний біологічний диктант.

          1.Мікологія – наука про гриби.

          2.Міцелій – сукупність гіфів, що утворюють тіло гриба.

          3.Мікориза – спеціальні клітини, які відокремлюються від            материнського організму і служать для нестатевого розмноження.

          4.Симбіоз – співвідношення організмів різних видів.

          5.Гриби – еукаріотичні безхлорофільні організми.

          6.Сапротрофи – організми, які використовують для свого живлення рештки мертвого тіла.

          7.Спорангій – орган нестатевого розмноження, в якому розвиваються спори.

          8.Паразити – це організми, які живляться за рахунок інших організмів.

          9.Гіфи - коренеподібні вирости, грибів та водоростей, що служать для закріплення та накопичення води.

         10.Спори – тимчасові утворення, що утворюють міцелій.

(Діти обмінюються зошитами, виправляють помилки і ставлять бали.)

ІV.Вивчення нового матеріалу.

1.Цвілеві гриби (Розповідь вчителя).

а)мукор або біла цвіль

б)пеніцил або зелена або блакитна цвіль.

 

2.Дріжджі (Розповідь вчителя).

Дріжджі – одноклітинні гриби, які не мають справжнього міцелію.

3.Гриби – паразити (Розповідь вчителя).

а) трутовики;

б) фітофтора;

в) борошниста роса.

Отже : гриби поділяються на нижчі та вищі. Тіло нижчих (мукора) складається з однієї клітини, а тіло вищих (пеніцил, аспергіл) з кількох. Всі вони належать до цвілевих грибів.

 

V. Закріплення знань учнів.

(Виконання лабораторної роботи №16, інструктивна картка в зошиті для лабораторних та практичних робіт)

VІ. Д/з.опрацювати параграф 47.Дати письмову відповідь на запитання 1,2.