«Різноманітність грибів. Поняття про нижчі гриби. Цвілеві гриби»
Конспект уроку
«Різноманітність грибів. Поняття про нижчі гриби. Цвілеві гриби»
Підготувала:
вчитель біології
ЗОШ І-ІІІ ст.
С.Старий Загорів
Полюх А.В.
Урок 52
Тема: Різноманітність грибів. Поняття про нижчі гриби. Цвілеві гриби.
Мета: Ознайомити учнів з будовою нижчих грибів на прикладі мукора.
Обладнання: Таблиці, мікроскоп, лупа, мікропрепарат «цвіль мукора»,хліб з цвіллю.
Структура і зміст уроку
І.Організаційний етап.
ІІ.Мотивація навчальної діяльності.
1. Відгадування загадок.
Часу всі ми не марнуєм,-
По підручнику мандруєм.
Він секретів не тримає,-
Таємниці розкриває.
Для допитливих умів
Що сторінка море див!
Вивчим царства й види,
Відділи, роди, підвиди.
Не казкове тридесяте,
Не заморське тридев’яте,-
Щойно – хто і як зумів -
Царство ми вивчаємо……(грибів)
Тож тепер ви не баріться
І знаннями поділіться.
Те що треба в голівоньки вкладіть,
Бал високій заробіть.
Зрозуміли в чому суть
Що ж тоді рушаєм в путь.
ІІІ.Актуалізаія опорних знань учнів.
1.Відгадування загадок;
1. Як науку називаєм,
Ту, яка гриби вивчає? (Мікологія)
2.Замісила мама тісто -
Пироги ми будем істи
Смачні пишні та пухкі.
То ж чому вони такі? Завдяки дріжджам)
3.Серед лану золотого
Темні плями ловить око, -
Ніби в сажі колоски.
Це ж чому вони такі? ( від сажкових грибів)
4. За рахунок когось жить
Завжди любить…..(Паразит)
5.Після дощику в четвер
Ледве з дива я не вмер:
Дуже дивні кулі білі
Все моє подвір’я вкрили
А минуло кілька днів,-
Я на кулю наступив
Куля трісла й черевик
У брунатній хмарі зник.
Діти що це? (Дощовик)
2.Графічний біологічний диктант.
1.Мікологія – наука про гриби.
2.Міцелій – сукупність гіфів, що утворюють тіло гриба.
3.Мікориза – спеціальні клітини, які відокремлюються від материнського організму і служать для нестатевого розмноження.
4.Симбіоз – співвідношення організмів різних видів.
5.Гриби – еукаріотичні безхлорофільні організми.
6.Сапротрофи – організми, які використовують для свого живлення рештки мертвого тіла.
7.Спорангій – орган нестатевого розмноження, в якому розвиваються спори.
8.Паразити – це організми, які живляться за рахунок інших організмів.
9.Гіфи - коренеподібні вирости, грибів та водоростей, що служать для закріплення та накопичення води.
10.Спори – тимчасові утворення, що утворюють міцелій.
(Діти обмінюються зошитами, виправляють помилки і ставлять бали.)
ІV.Вивчення нового матеріалу.
1.Цвілеві гриби (Розповідь вчителя).
а)мукор або біла цвіль
б)пеніцил або зелена або блакитна цвіль.
2.Дріжджі (Розповідь вчителя).
Дріжджі – одноклітинні гриби, які не мають справжнього міцелію.
3.Гриби – паразити (Розповідь вчителя).
а) трутовики;
б) фітофтора;
в) борошниста роса.
Отже : гриби поділяються на нижчі та вищі. Тіло нижчих (мукора) складається з однієї клітини, а тіло вищих (пеніцил, аспергіл) з кількох. Всі вони належать до цвілевих грибів.
V. Закріплення знань учнів.
(Виконання лабораторної роботи №16, інструктивна картка в зошиті для лабораторних та практичних робіт)
VІ. Д/з.опрацювати параграф 47.Дати письмову відповідь на запитання 1,2.