Клас Комахи. Загальна характеристика класу.

24.02.2016 00:31

План-конспект уроку

«Клас Комахи.

Загальна характеристика Класу»

8 клас

 

 

 

 

Вчитель біології: Полюх А.В

 

 

 

 

 

 

Тема:Клас Комахи. Загальна характеристика класу.

Мета:Ознайомити учнів з основними особливостями організації та зовнішньої будови;Розширювати світогляд учнів; Формувати переконання учнів про необхідність охорони представників класу комахи; Розвивати їх вміння робити висновки-застосовувати набуті знання на практиці;Виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання:Колекції з травневим хрущем,таблиця «Тип Членистоногі. Клас Комахи»,лінійка,підручник.

Хід роботи

І.Організаційна частина.

ІІ.Актуалізація опорних  знань:

Біологічний диктант.

1.Тривалість життя річкового рака.(дл 20р.)

2.До життя в воді пристосований павук.(Сріблянка)

3.Я знаю такі ряди Павукоподібних…(ряд Павуки,ряд Кліщі ,Ряд Скорпіони).

4.Тіло Павукоподібних складається з таких частин…(головогруди,черевце)

5.Тіло Павукоподібних вкрите…(хітином)

6.Пересування Павукоподібних здійснюється за допомогою…(ходильних кінцівок)

7.Ротовий апарат…(сисного типу).

8.Дихають Павукоподібні…(всією поверхнею тіла)

А тепер обмінюєтесь зошитами взяли ручки з іншими чорнилами і ставите «+» або « - »

ІІІ.Підведення до нової теми:

Йшов Данилко лісом,

Тай потрапив в місто,

Скільки в тому місті див!

Простяглися з обох боків

До містечка сто доріг,

Рух пожвавлений на них,

Поспіша робочий «люд»

В місто із усіх усюд.

Як один-всі силачі ,

З вантажами на плечі,

А при вході їх стрічає

Варта і перевіряє;

Всіх своїх впускає,

Чужих проганяє

В місті є й солдати -

Треба ж воювати!

Є розвідники, мисливці,

Пастухи і вартові.

Навіть «діжки медові»

Всі туди-сюди снують,

Скрізь усьому лад дають.

«Там, де злагода,- там сила,»-

Сам собі сказав Данило

А що можеш ти сказать?

Якби місто це назвать?

(Мурашник)

Сьогодні наш клас теж мурашник, в якому панує злагода, порядок,зосереджена праця. Зараз на уроці кожен з вас-наполеглива мурашка, яка з усіх сил старається , щоб її здобуток був якомога вагомішим. А оцінка вашої роботи буде тим вищою, чим більше здобичі ви принесете в своє «місто»

       Отже, до праці «друзі-мурашки»!

Напевно, діти, ви вже здогадалися, який клас тварин ми будемо вивчати сьогодні.

ІV. Повідомлення теми, мети уроку.

_Вивчення нового матеріалу

Розповідь вчителя

Хто такі комахи?

Комахи – це най більша за кількістю  видів. Група тварин-більше 1000000 видів. Це наземні або вторинноводні членистоногі. Більшість видів комах пристосовані до лету.

   Їх тіло поділене на голову , груди і черевце. На голові розміщена,пара вусиків,пара складних очей. Ротові органи можуть утворювати ротові апарати різних типів, залежно від характеру живлення комахи: гризучий, гризучо-лижучий, сисний, колючо-сисний.

  На грудях розміщена пара ходильних ніг;У більшості випадків на грудях,розміщені дві пари крил. Розміри комах від двох міліметрів до двадцяти п’яти сантиметрів.

  Щодо покривів-то тіло їх вкрите хітиновою кутикулою . На поверхні  кутикули  є виростки ворсинки; лусочки. Волосинки можуть виконувати покривні,чутливі,або захисні функції.

  І потрібно пам’ятати, що комахи хоч маленьких розмірів,але приносять нам вагому користь. Отже, необхідно берегти оті маленькі природні створіння.

  Загальну характеристику класу Комахи ми частково розглянули. Детальніше вивчити зовнішню будову вам допоможе виконання лабораторної роботи №7.

 

ЗОВНІШНЯ БУДОВА КОМАХИ

Мета:        Ознайомитись із зовнішньою будовою хруща.

Обладнання та матеріали:Хрущ із колекції,таблиця «Зовнішня будова хруща»,лупа ручна,лінійна ,підручник.

Хід роботи:1.Візьміть в руки хруща і обережно доторкніться до  його покриву;    переконайтесь ,що він щільний і твердий.

                       2.Використовуючи звичайну лінійку ,визначте розміри тіла хруща .Дані запишіть до таблиці.

                     3.Знайдіть три відділи тіла жука:голову,груди ,черевце.

                    4.Знайдіть по боках голови два складних ока,а перед ними-одну пару вусиків ,гризучі  ротові органи. Запишіть  до таблиці.

                   5.Розгляньте грудний відділ жука з нижнього боку. Полічіть кількість члеників та кількість  пар кінцівок ,що до них приєднується. Дані запишіть до таблиці.

                6.Знайдіть на спинному боці жука жорсткі надкрила-першу пару крил. Друга пара – перетинчасті крила. Визначте, до яких членів грудей вони приєднуються . Запишіть до таблиці.

              7.Розгляньте третій відділ тіла жука-черевце . Знайдіть члени,відокремлені від одного  борознами,та полічіть їх. Знайдіть черевці дихальця. Запишіть до таблиці.

              8.Уважно розгляньте записи в таблиці,підкресліть червоним ознаки класу комах,синім-ознаки,властиві усьому типу членистоногих.

4.Домашнє завдання

Параграф 32 підручника. Підготувати повідомлення про різні ряди комах.