Генеративні органи. Квітка-видозмінений пагін.
Конспект уроку
Генеративні органи. Квітка-видозмінений пагін.
Підготувала:
вчитель біології
ЗОШ І-ІІІ ст.
С.Старий Загорів
Полюх А.В.
Тема: Генеративні органи. Квітка-видозмінений пагін.
Мета:Ознайомити учнів з генеративними органами рослин;поглибити знання учнів про будову та різноманітність квіток; сформувати поняття про двостатеві і роздільностатеві квітки;виховувати бережливе ставлення до природи;спонукати до розуміння навколишнього світу і місця людини в ньому.
Обладнання та матеріали:таблиця, муляж та схеми “Будова квітки”, “Різноманітність квіток”
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку.
1.Організаційний етап.
Девіз уроку:
Люби природу не як символ душі твоєї,
Люби природу не для себе ,люби для неї,
Вона не тільки тема вірша або картини
В ній є висоти незміримі й святі глибини.
Унеї є душа, порив є в неї.
Що більше над усе душі твоєї.
Вона-це мати, будь же сином , а не естетом,
І станеш ти не папіряним - живим поетом.
2.Актуалізація опорних знань.
Біологічний диктант:
1.Підземний вегетативний орган покритонасінних називається -…
2.Надземний вегетативний орган покритонасінних -….
3.Корені бувають трьох видів -….
4.Пагін складається з - …. та - ….
5.Зачатками листків є - …
6.Місце кріплення листка до стебла - ….
7.Відстань міждвома вузлами називається - ….
8.За кількістю листкових пластинок,листки поділяють на - ….
9.Є три типии жилкування - …
10.Є три типи листорозташування - …
11.Форми краю листка - …
12.Будова рослинного організму -…
Закінчили вже виконання?
Тож перевіримо завдання.
А допоможе в цьому нам
Уже знайомий метод вам .
Зробіть ви зошитами обмін
Із сусідом своїм по парті.
Я буду відповідь казати,
А ви хутчій перевіряти.
Візьміть червону пасту всі
Та будьте в ролі вчителів.
3.Мотивація навчальної діяльності.
Ми вже багато знаємо про вегетативні органи насінних рослин, але ще дуже мало знаємо про квітку. Отож сьогодні ми будемо знайомитися з особливостями будови квітки покритонасінних рослин, навчимося розпізнавати двостатеві та роздільностатеві квіти,однодомні та дводомні рослини.
Опівночі айстри в саду розцвіли…
Умились росою,вінки одягли,
І стали рожевого ранку чекать,
І в райдугу барвів життя убирать…
І марили айстри в розкішнім вбранні
Про трави шовкові,про сонячні дні,
І в мріях ввижалась їм казка ясна,
Де квіти не в’януть, де вічна весна…
Так марили айстри в саду восени,
Так марили айстри й чекали весни…
Епіграфом нашого уроку будуть слова В.Солоухіна. ”Ви проходите повз квітку Нагніться, подивіться на диво, яке ви раніше бачити ніде не могли. Вона вміє таке , що ніхто на землі не вміє”.
І, дійсно, білі, червоні, жовті , фіолетові квітки - яких тільки не побачиш у природі. Це диво природи,яке нас милує і захоплює. Іноді нам здається,що квіти для того й існують, щоб ми могли милуватися. Але квітка у рослин виникла задовго до того,як на Землі з’явилася людина .Чому ж вона така гарна і для чого потрібна? На ці питання ми будемо намагатися дати відповідь.
4.Вивчення нового матеріалу.
Отож,присутні в цьому класі!
Урок ботаніки у нас на часі.
Тема заняття в нас така:
“Генеративні органи. Квітка”.
Її будову будемо вивчати,
Таблицями і схемами користуватись.
Всі квіти-то є живе,
Вони є часткою природи.
Ти бережи її,шануй,
Не завдавай даремно шкоди.
Подумай над питанням цим простим:
“Що я залишу усім тим,
Хто буде після нас тут жити,-
Пустелю чи чудесні квіти?
Чим будуть милуватись і радіти?
(Записують в зошити тему і план уроку)
ПЛАН
1.Що таке генеративні органи?
2.Будова квітки.
3.Формула і діаграма квітки.
4.Різноманітність квіток.
1.Що таке генеративні органи?(Розповідь вчителя з елементами бесіди).
2.Будова квітки.(Розповідь вчителя з використанням таблиці і муляжа).
3.Формула і діаграма квітки.(Розповідь вчителя з виконанням завдань у зошиті).
4.Різноманітність квіток.(Самостійна робота учнів з підручником та схемою).
5.Підсумки уроку. Домашнє завдання.
Кінець уроку вже підходить,
Це саме час нам підсумки підводить.
Оцінки виставити тим, хто в нас активно працював,
Будову квітки справно визначав.
Що гарно тему цю опанувати
Параграф…треба вдома прочитати,
Все вивчити, запам’ятати
І на «відмінно» відповіді дати.
Ви всі ботаніки - не дилетанти.
Зумійте показать свої таланти
Складіть вірша, де опишіть квітку єдину
Або ж улюблену рослину.
Урок пройшов, як одна мить,
Дзвінок вже незабаром продзвенить.
Прийміть усі ви на прощання
Мої найкращі побажання.
Здорові будьте, гарно вчіться,
Шануйтесь і наполегливо трудіться.