Генеративні органи. Квітка-видозмінений пагін.

24.02.2016 20:31

 

                Конспект уроку

 

 Генеративні органи. Квітка-видозмінений пагін.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                           Підготувала:

вчитель біології

ЗОШ І-ІІІ ст.

С.Старий Загорів

                                                                                  Полюх А.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Генеративні органи. Квітка-видозмінений пагін.

Мета:Ознайомити учнів з генеративними органами рослин;поглибити знання учнів про будову та різноманітність квіток; сформувати поняття про двостатеві і роздільностатеві квітки;виховувати бережливе ставлення до природи;спонукати до розуміння навколишнього світу і місця людини в ньому.

Обладнання та матеріали:таблиця, муляж та схеми “Будова квітки”,  “Різноманітність  квіток”

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку.

1.Організаційний етап.

Девіз уроку:

Люби природу не як символ душі твоєї,

Люби природу не для себе ,люби для неї,

Вона не тільки тема вірша або картини

В ній є висоти незміримі й святі глибини.

Унеї є душа, порив  є в неї.

Що більше над усе душі твоєї.

Вона-це мати, будь же сином , а не естетом,

І станеш ти не папіряним - живим поетом.

2.Актуалізація опорних знань.

Біологічний диктант:

1.Підземний вегетативний орган покритонасінних  називається -…

2.Надземний вегетативний орган покритонасінних -….

3.Корені бувають трьох видів -….

4.Пагін складається з - …. та - ….

5.Зачатками листків є - …

6.Місце кріплення листка до стебла - ….

7.Відстань міждвома вузлами називається - ….

8.За кількістю листкових пластинок,листки поділяють на - ….

9.Є три типии жилкування - …

10.Є три типи листорозташування - …

11.Форми краю листка - …

12.Будова рослинного  організму -…

Закінчили вже виконання?

Тож перевіримо завдання.

А допоможе в цьому нам

Уже знайомий метод вам .

Зробіть ви зошитами обмін

Із сусідом своїм по парті.

Я буду відповідь казати,

А ви хутчій перевіряти.

Візьміть червону пасту всі

Та будьте в ролі вчителів.

3.Мотивація навчальної діяльності.

Ми вже багато знаємо про вегетативні органи насінних рослин, але ще дуже мало знаємо про квітку. Отож сьогодні ми будемо знайомитися з особливостями будови квітки покритонасінних рослин, навчимося розпізнавати двостатеві та роздільностатеві квіти,однодомні та дводомні рослини.

Опівночі айстри в саду розцвіли…

Умились росою,вінки одягли,

І стали рожевого ранку чекать,

І в райдугу барвів життя убирать…

І марили айстри в розкішнім вбранні

Про трави шовкові,про сонячні дні,

І в мріях ввижалась їм казка ясна,

Де квіти не в’януть, де вічна весна…

Так марили айстри в саду восени,

Так марили айстри й чекали весни…

 

Епіграфом нашого уроку будуть слова В.Солоухіна. ”Ви проходите повз квітку Нагніться, подивіться на диво, яке ви раніше бачити ніде не могли. Вона вміє таке , що ніхто на землі не вміє”.

    І, дійсно, білі, червоні, жовті , фіолетові квітки - яких тільки не побачиш у природі. Це диво природи,яке нас милує і захоплює. Іноді нам здається,що квіти для того й існують, щоб ми могли милуватися. Але квітка у рослин виникла задовго до того,як на Землі з’явилася людина .Чому ж вона така гарна і для чого потрібна? На ці питання ми будемо намагатися дати відповідь.

4.Вивчення нового матеріалу.

Отож,присутні в цьому класі!

Урок ботаніки у нас на часі.

Тема заняття в нас така:

“Генеративні органи. Квітка”.

Її будову будемо вивчати,

Таблицями і схемами користуватись.

Всі квіти-то є живе,

Вони є часткою природи.

Ти бережи її,шануй,

Не завдавай даремно шкоди.

Подумай над питанням цим простим:

“Що я залишу усім тим,

Хто буде після нас тут жити,-

Пустелю чи чудесні квіти?

Чим будуть милуватись і радіти?

(Записують в зошити тему і план уроку)

                             ПЛАН

1.Що таке генеративні органи?

2.Будова квітки.

3.Формула і діаграма квітки.

4.Різноманітність квіток.

 

1.Що таке генеративні органи?(Розповідь вчителя з елементами бесіди).

2.Будова квітки.(Розповідь вчителя з використанням таблиці і муляжа).

3.Формула і діаграма квітки.(Розповідь вчителя з виконанням завдань у зошиті).

4.Різноманітність квіток.(Самостійна робота учнів з підручником та схемою).

5.Підсумки уроку. Домашнє завдання.

Кінець уроку вже підходить,

Це саме час нам підсумки підводить.

Оцінки виставити тим, хто в нас активно працював,

Будову квітки справно визначав.

Що гарно тему цю опанувати

Параграф…треба вдома прочитати,

Все вивчити, запам’ятати

І на «відмінно» відповіді дати.

Ви всі ботаніки - не дилетанти.

Зумійте показать свої таланти

Складіть вірша, де опишіть квітку єдину

Або ж улюблену рослину.

Урок пройшов, як одна мить,

Дзвінок вже незабаром продзвенить.

Прийміть усі ви на прощання

Мої найкращі побажання.

Здорові будьте, гарно вчіться,

Шануйтесь і наполегливо трудіться.